antivirus

امنیت شبکه و آنتی ویروس

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

آیا جاسوسی کسپرسکی و همکاری آنها با دولت صحت دارد؟

چندی است که اخبار مربوط به ارتباط کمپانی روسی کسپرسکی با دولت روسیه و آژانس های جاسوسی آن کشور بسیار داغ است. سازمان های دولتی امریکا از جاسوسی کسپرسکیاز کامپیوترهای آنها سخن می گویند و برخی از سو استفاده آژانس های اطلاعاتی روسیه از این محصول امنیتی صحبت می کنند. اما آیا واقعا کسپرسکی با آژانس های امنیتی روسیه و دولت آن کشور ارتباط دارد؟ آیا کسپرسی جاسوسی کاربران را انجام می دهد و اطلاعات آنها را در اختیار دولت روسیه میگذارد؟

مرتبط : در اواخر سال ۲۰۰۴ پنتاگون هشدار داده بود که کسپرسکی “عامل تهدید” احتمالی بوده است

موضوع جاسوسی کسپرسکی بحث داغی در این روزها می باشد. اما قبل از اینکه  به پاسخ این سوال بپردازیم باید سوال دیگری را مطرح کنیم. چرا سازمان های امنیتی امریکا از محصول امنیتی روسی برروی کامپیوترهای خود استفاده می کردند؟

ادامه در : سایسک 

موافقین ۰ مخالفین ۰

برقراری امنیت بیت کوین به زبان ساده

زمانی ارزش بیت کوین به اندازه ای نبود که شما بخواهید زیاد در مورد امنیت بیت کوین فکر کنید و یا ما هم مطلبی در باره آن بنویسیم. در حال حاضر، ارزش یک واحد این ارز دیجیتال به اندازه ای است که نه شما و نه ما میتوانیم مانند گذشته فکر و رفتار کنیم. با افزایش ارزش ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین، محافظت از آنها برای مالکان آن ضروری است، حتی اگر دارایی آنها بسیار ناچیز باشد.

مرغت را سفت ببند همسایه ات را دزد نکن

شما ممکن است که در امور ارزهای دیجیتال خبره باشید. اما حتی اگر چند سال است در این بازی بوده اید، باید حافظه خود را تازه کنید و اقدامات امنیتی خود را دوباره بررسی کنید. تراژدی دنیای دیجیتالی که در آن زندگی می کنیم این است که هرکسی هدفی دارد: نهنگ یا ماهی، تبهکار یا قربانی، مشهور یا گم نام. با این وجود، دو اقدام اولیه برای کاهش در معرض تهدید قرار گرفتن برای شما وجود دارد:

آن را قفل کنید: دارایی رمزنگاری خود را در یک کیف پول ایمن نگه داری کنید که کلید شخصی آن را در اختیار دارید. به این ترتیب تنها خود شما مسئول آنچه برای سکه هایتنان اتفاق می افتد هستید.

ادامه در : برقراری امنیت بیت کوین به زبان ساده 

موافقین ۰ مخالفین ۰

بهترین آنتی ویروس رایگان سال ۲۰۱۸ – دانلود آنتی ویروس رایگان

در این راهنما بهترین نرم افزار آنتی ویروس رایگان سال ۲۰۱۸ را به شما معرفی می کنیم. همچنین می توانید تحلیل سایسک را در مورد هر کدام از آنها را بخوانید و همچنین به لینک اصلی برای دانلود «آنتی ویروس رایگان» نیز دسترسی خواهید داشت.

آیا باید از آنتی ویروس رایگان استفاده کرد ؟

روزانه تعداد زیادی بدافزار با مشخصات مختلفی به کامپیوترها با سیستم عامل ویندوز حمله می کنند. در سال ۲۰۱۷ دو نمونه باج افزار بسیار خطرناک به سازمان هایی مانند NHS حمله کردند و آنها را با خسارات بسیار زیادی روبرو کردند. این موضوعات در سال ۲۰۱۷ به ما یادآوری می کنند که محافظت از کامپیوتر خود را فراموش نکنیم.

گاهی اوقات هزینه یک آنتی ویروس برای اینکه از کامپیوتر شما محافظت کند داشتن اطلاعات و کلیک برروی لینک دانلود است و شما نیازی برای پرداخت پول برای برقراری امنیت خود و نصب آنتی ویروس نخواهید داشت. نکته خوب درباره نصب یک آنتی ویروس رایگان از یکی از شرکت های معتبر این است که انها از موتوری مشابه با محصولات پولی خود در آنها استفاده می کنند.

درست است که وقتی شما یک اینترنت سکیورتی خرید می کنید قابلیت های بیشتری دریافت می کنید ولی زمانی که از ورژن رایگان همان محصول استفاده می کنید تنها یک آنتی ویروس خواهید داشت که می تواند امنیت کامپیوتر شما را برقرار کند. ورژن های مجانی ضد ویروس ها قابلیت هایی از قبیل جلوگیری از اسپم ٬ دیواره آتش قوی ، کنترل والدین ، مدیریت پسوردها ، پشتیبانی شرکت تولید کننده یا نماینده آن و برخی از امکانات دیگر را نخواهد داشت.

شرکت هایی که آنتی ویروس مجانی ارائه می دهند و محصولات آنها معتبر هستند عبارتند از آویرا Avira ، اوست Avast ، ای وی جی AVG ، بیت دیفندر Bitdefender و کسپرسکی Kaspersky که همگی آنها ضد ویروس و ضد بدافزاری که به شما شانس محافطت رایگان از کامپیوترتان را بدهد را دارند. این آنتی ویروس ها کامپیوتر شما را در مقابل از دست دادن اطلاعات محافظت می کنند.

اگر فکر می کنید که آنتی ویروس رایگان برای شما کافی نیست می توانید بررسی سایسک را در مورد بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۸ بخوانید و از بین آنها محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

از آنجاییکه بررسی، تست و مقایسه آنتی ویروس ها تخصص ، زمان و انرژی بسیار زیادی می برد بنابراین ما از نظر آزمایشگاه های مستقل مانند Av-Test ، SE Labs و Av Comparatives در این تحقیق استفاده کرده ایم.

مرتبط : بهترین نرم افزار آنتی‌ ویروس آندروید در سال ۲۰۱۸

مرتبط : آنتی ویروس تحت شبکه

ادامه لیست و دانلود آنتی ویروس ها در : سایسک 

موافقین ۰ مخالفین ۰

مطمئن ترین روش خرید آنتی ویروس نود ۳۲ – ESET NOD32 برای کاربران خانگی

از آنجاییکه آنتی ویروس نود ۳۲ یکی از پرطرفداران ترین ضد ویروس ها در میان مشتریان خانگی در ایران است، در این مقاله به بهترین روش برای خرید آنتی ویروس نود ۳۲(ESET Nod32 Antivirus) خواهیم پرداخت.

آنتی ویروس نود۳۲ ESET

نام کامل این محصول ESET NOD32 Antivirus است که در ایران به نام آنتی ویروس نود ۳۲ بیشتر شناخته می شود. این پکیج امنیتی توسط کمپانی ESET اسلواکی تولید و ارائه می شود. این کمپانی محصولات خود را در دو دوژن متفاوت یکی نسخه خانگی و دیگری نسخه تحت شبکه نود ۳۲ که موضوع بحث این مقاله نیست در بازار توزیع می شود.

کلمه نود یا NOD از عبارت Nemocnisa na Okraji Disku به معنی “بیمارستان در انتهای میز” که از یک نمایشنامه پزشکی چکسلواکی الهام گرفته شده، برگرفته شده است. آنتی ویروس NOD32 اولین بار برای سیستم عامل DOS و به نام NOD-ICE  منتشر شد. این نرم افزار امنیتی در سال ۱۹۸۷ توسط دو شریک تجاری در کشور چکسلواکی سابق ساخته شد.  در آن زمان تازه ویروس های کامپیوتری در سطح بسیار مبتدی شروع به کار کرده بودند و این ضد ویروس، قابلیت هایی که نسخه های امروز آن دارد را نداشت. سپس با محبوبیت سیستم عامل ویندوز و اختراع سی پی یو های ۳۲ بیتی این کمپانی هم نام محصول خود را از NOD-ICE به NOD32 تغییرداد. امروز آنتی ویروس نود ۳۲ یکی از کامل ترین محصولات بازار برای کامپیوتر های خانگی است که قابلیت هایی نظیر تحلیل بدافزار توسط هوش مصنوعی، ضد باج افزار، ضد فیشینگ، ضد جاسوسی، امنیت لایه های قبل از ویندوز یا همان UEFI Scanner و خیلی موارد دیگر را در خود دارد.

با وجود اینکه این ضد ویروس ابتدا تنها در بین کارشناسان فن آوری اطلاعات شرق اروپا شهرت داشت اما رفته رفته جای خود را در بین دیگر برندهای امنیتی باز کرد و وارد بازارهای جهانی شد. امروز این آنتی ویروس در اغلب کشورهای دنیا به خصوص در ایران طرفدارهای بسیار زیادی دارد. حتی نکته جالب توجه اینجاست که کشور ایران مقام اول ورود به سایت ESET را در رده بندی Alexa دارد که نشان می دهد تقریبا هیچ جای دنیا این آنتی ویروس به اندازه ایران محبوبیت ندارد.


ادامه در : مطمئن ترین روش خرید آنتی ویروس نود ۳۲ – ESET NOD32 برای کاربران خانگی

موافقین ۰ مخالفین ۰